Τρίτη, 10 Μαρτίου 2009

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΙΣΑΣ ΣΤΗ Β/ΚΗ

Η Αναγνωστική μας Λέσχη ασχολείται με τον Φαίδρο του Πλάτωνα αυτή την εποχή. Ο Έλτον ανέλαβε να κάνει την αφίσα για το μύθο της φτερωτής ψυχής χρησιμοποιώντας πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας στη Βιβλιοθήκη. Το αποτέλεσμα άρεσε πολύ στους συμμαθητές του και η Βιβλιοθήκη το δημοσιεύει. Για να μάθετε περισσότερα για την τριμερή διαίρεση της ψυχής σε ηνίοχο (=λογική) , ευγενές άλογο (=συναισθήματα) και αγροίκο άλογο (=ένστικτα)
πατήστε εδώ!
Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για το πώς η σύγχρονη Σχολική Βιβλιοθήκη, που είναι επαρκώς εξοπλισμένη τεχνολογικά, δρα αντισταθμιστικά για τους μαθητές που δε διαθέτουν τέτοια μέσα σπίτι τους (ναι, υπάρχουν και αυτοί) και συμπληρωματικά ως άτυπη μάθηση σε μαθήματα του σχολικού προγράμματος.

3 σχόλια:

elefsina είπε...

Σειρά ελληνικού καναλιού έχει στρέψει το ενδιαφέρον των μαθητών μας στις μεγάλες μορφές της ιστορίας και του πολιτισμού. Είναι απόλαυση να ανοίγουν τέτοιες κουβέντες στους διαδρόμους, στα διαλείμματα, στο δρόμο για το σπίτι.
Μεταφέρω αυθεντικό διάλογο στο διάλειμμα με τα μέλη της βιβλιοθήκης:
Χριστίνα (Α Λυκείου): Κυρία, είδατε το ντοκυμανταίρ για τον Πλάτωνα;
Υπεύθυνη Β/κης: Τι σου έκανε εντύπωση, Χριστίνα;
Χριστίνα: Κυρία, που επινόησε ένα καινούργιο πολίτευμα, επειδή υπήρχε κρίση αξιών στην εποχή του. Όπως δηλαδή και στη δική μας!
Υπεύθυνη Β/κης: Ναι, αλλά το ξέρεις ότι δεν ήταν δημοκρατικό; Ήταν αριστοκρατικό…
Χριστίνα: Εμένα μου έκανε εντύπωση που ήθελε οι φιλόσοφοι να κυβερνάνε, όχι οι πολιτικοί!

Κι ακόμα μου άρεσε η επιγραφή που είχε στη σχολή του «Ουδείς αγεωμέτρητος…» Να μη μπαίνει κανείς που δεν ξέρει μαθηματικά. Και στη σχολή του φοιτούσαν και γυναίκες!
Υπεύθυνη Β/κης: Σπάνιο αυτό. Θα πρέπει να το διασταυρώσω…
Χριστίνα: Είπε ότι δεν υπάρχει απόλυτος κύκλος στη φύση!
Υπεύθυνη Β/κης: Σωστό αυτό!
Χριστίνα: Ναι, αλλά η κόρη του ματιού μου; Το φεγγάρι;
Υπεύθυνη Β/κης: Δεν είναι τέλειοι κύκλοι…
Χριστίνα: Και είπε και τις απόψεις του περί έρωτα…
Υπεύθυνη Β/κης: Ναι, αυτό που κάναμε μαζί με την αναγνωστική ομάδα, θυμάσαι; Ότι ο ερωτευμένος άνθρωπος θυμάται όσα έχει δει στον ουρανό και έχει μια φαγούρα σα να βγάζει φτερά, για να πετάξει σε υψηλότερες σφαίρες…
Χριστίνα: Ναι.
Αντώνης (τελειόφοιτος), μπαίνει στη συζήτηση: Βασικά ο Πλάτωνας έψαχνε, λέει, δύο πράγματα, τη δικαιοσύνη και την αλήθεια…δεν έδινε σημασία που τον χλεύαζαν οι σοφιστές γι’ αυτό…και, κυρία, είχε δραματοποιημένο το μύθο του σπηλαίου (παλαιότερη συζήτηση μας στο https://www.blogger.com/comment.g?blogID=5871421749041757129&postID=5597575530735089753 )
Το κουδούνι χτύπησε και η συζήτηση συνεχίζει στα επόμενα διαλείμματα περί Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τα παιδιά υποστηρίζουν με το ίδιο πάθος ό,τι τα ενδιαφέρει, είτε είναι η ταινία βαμπίρ Λυκόφως, είτε οι Μεγάλοι ΄Ελληνες…

Ιωάννα Λουλάκη είπε...

Ένας από τους λόγους που είμαι ευχαριστημένη, ευτυχής θα έλεγα, που επέλεξα αυτό το επάγγελμα, ήταν κάτι τέτοιες συνομιλίες-επικοινωνίες με τα παιδιά...(Κι ύστερα λένε ότι "οι νέοι σήμερα...")
Μπράβο, Ελένη !
"...ο ερωτευμένος άνθρωπος θυμάται όσα έχει δει στον ουρανό και έχει μια φαγούρα σα να βγάζει φτερά, για να πετάξει σε υψηλότερες σφαίρες…" :πολύ μου άρεσε αυτό... (όλα τα είπαν οι αρχαίοι!!)

9th High School Library είπε...

Η ψηφιακή αφίσα είναι υπέροχη!
Αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων.